Nørrebro Handelsforening
Formand Hans Mejlshede
Nørrebrogade 84
2200 København N
Tlf. +45 35 37 18 91

Post Danmark – det kan I gøre bedre.

Offentliggjort 19. marts 2006

Breve og pakker skal hurtigere frem, og den øvrige service skal forbedres, proklamerede den administrerende direktør for Post Danmark, Helge Israelsen. Det skete, da han præsenterede et overskud på 1.033 millioner kroner før skat.

Mon ikke Post Danmark skal gøre noget alvorligt for at få denne service forbedret. Snart får de konkurrence fra kollegaerne fra Norge. City Mail vil erobre det danske marked.

Post Danmark har dog monopol til forsendelse op til 50 gram frem til 2009.

Komplicerede portoregler i forhold til længde, bredde og tykkelse og konstante portoforhøjelser, har ikke gjort det let for kunderne

93,9 % af brevene er afleveret til tiden, året før var dette tal 95,2 %.

Den såkaldte effektivisering har betydet at antallet af centrale postcentre er skåret ned fra syv til fire. Det har forbrugerne kunnet mærke i form af færre posthuse.

Prisstigninger er også fulgt i kølvandet, samt det faktum, at man nu skal betale for serviceforbedringer, blandt andet at få leveret pakker før klokken 10.

På posthuset på Jagtvejen på Nørrebro, har kunder, der bruger postbokse også kunnet mærke serviceforringelser. Mens butikkerne på Nørrebro tilpasser deres åbningstider efter kundernes behov, kniber det for posthuset. Mange butikker vælger, at åbne senere, samtidig med, at de lukker senere. Men skal du tømme din postboks, og kommer efter klokken 9, er der ikke mere personlig betjening. Den betjening har man brug for, hvis der ikke er plads i postboksen. Så er det bare ærgerligt, at butikkerne har valgt, at åbne klokken 10.


Copyright 2024 • Nørrebro Handelsforening • All rights reserved
Nørrebro Handelsforening • Nørrebrogade 84 • 2200 København N • Tlf.: 35 37 18 91 • CVR nr.: 72 01 43 16