Nørrebro Handelsforening
Formand Hans Mejlshede
Nørrebrogade 84
2200 København N
Tlf. +45 35 37 18 91

Nørrebro Handelsforening: Kunderne skal hentes igen.

Offentliggjort 30. november 2006

Nørrebro Handelsforening: Kunderne skal hentes igen.

Mange butikker på Nørrebro har mistet omsætning. Det skyldes den negative omtale af bydelen i mange medier. Det vil Nørrebro Handelsforening nu gøre noget ved. Allerede fra Januar måned iværksættes nye initiativer.

I erkendelse af, at mange medier kun fokuserer på Nørrebros dårligdomme, mener Nørrebro Handelsforening, at der næste år skal satses på sammenhold og markedsføring. Den meget omtale af knivstikkeri, skud mod cafeer og Ungdomshuset får kunder til at vælge andre bydele.

I Nørrebro Handelsforening mener man, at der også skal fokuseres på Nørrebros positive sider. Det er det måske ikke så meget salg i for medierne, men for kunderne er det meget at hente både inden for detailhandelen og på det kulturelle område.

Derfor har bestyrelsen besluttet at

  1. Satse på en massiv markedsføring over hele København med forskellige lokale samarbejdspartnere – beregnet for hele detailhandelen og kulturlivet.
  2. Lave lokale markedsføringsaktiviteter – for medlemmer
  3. Arrangere fyraftensmøder med forskellige foredragsholdere, målet er at skabe lokale netværk blandt medlemmerne.

Johnny Beyer, formand for Nørrebro Handelsforening håber, at man med disse tiltag kan få noget af det tabte terræn tilbage.

Ligeledes håber man i foreningen, at medlemmerne vil blive gjort aktive og mere bevidst i måden at skabe et Farverigt Nørrebro, hvor de positive sider også bliver nævnt.


Copyright 2024 • Nørrebro Handelsforening • All rights reserved
Nørrebro Handelsforening • Nørrebrogade 84 • 2200 København N • Tlf.: 35 37 18 91 • CVR nr.: 72 01 43 16